Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Inleiding

Deze pagina bevat informatie voor applicatiebeheerders. Als u roostermaker bent kunt u kijken op Roosteren met Atlas.

Informatie over wat Atlas voor uw school kan betekenen is te vinden op onze website.


Aan de slag met Atlas

Eén van de grote voordelen van Atlas is dat u zelf niets hoeft in te stellen of hoeft te hosten. Als applicatiebeheerder dient u alleen aan te geven voor hoeveel uur Atlas ingeschakeld mag worden. Dat kan via het online formulier.  U vraagt per portal (dus niet per school) een Atlas-limiet aan. Heeft u uw limiet bereikt, dan kunt u geen nieuwe opdrachten starten.

De kosten voor Zermelo Atlas zijn €500,- (ex.btw) per staffel van 100 uur. Wanneer u bijvoorbeeld de limiet aanpast naar 300 uur, dan kunt u rekening houden met een maximale factuur van € 1.500,- (3 x €500,-). Mocht het zo zijn dat er uiteindelijk slechts 100 uur Zermelo Atlas wordt gebruikt, dan is uw daadwerkelijke factuur slechts €500,- (1 x €500,-). De kosten worden jaarlijks achteraf aan u gefactureerd.

Atlas uitproberen

Zolang er geen limiet is ingesteld kunt u Atlas maximaal 5 uur uitproberen.

Atlas overzicht

U kunt in het portal precies zien welke opdrachten Atlas heeft uitgevoerd en door wie deze zijn aangevraagd. Tevens ziet u hoeveel uur Atlas in totaal bezig is geweest en ziet u de ingestelde limiet. U kunt online de limiet verhogen.

Het Atlas overzicht is vinden in het Zermelo Portal onder Beheer > Admin paneel > Atlas overzicht.


Veelgestelde vragen over Atlas

Wat moet ik doen om Atlas te kunnen gebruiken? Om Atlas te kunnen gebruiken voor het roosteren moet u minimaal versie 18.12 van Zermelo Desktop geïnstalleerd hebben. Vanaf versie 19.04 kunt u ook roosterplannen en clusterschema's maken met Atlas. Zolang er nog geen limiet is ingesteld kunt u Atlas 5 uur gratis uitproberen. Wilt u langer gebruik maken van Atlas, dan kunt u een aanvraag voor het verhogen van uw limiet doen via onze website.

Kan ik per school een limiet voor Atlas instellen? Nee, u stelt het limiet voor Atlas per portal in. Alle scholen in het portal maken gebruik van dezelfde urenbundel. U kunt in het portal zien hoeveel uur er per school is gebruikt.

Waar kan ik zien hoeveel uur er nog over zijn van mijn limiet? U kunt in het portal bij Beheer > Admin-paneel > Atlas overzicht per facturatieperiode zien wat de limiet (maximale draaitijd) is en wat de draaitijd in de huidige periode is. Hiermee kunt u dus zien hoeveel uur u Atlas nog kunt gebruiken voor uw limiet bereikt is.

Kan ik per school vaststellen hoeveel uur Atlas zij verbruikt hebben? Ja, u kunt in het portal bij Beheer > Admin-paneel in het tabje Atlas overzicht per facturatieperiode het totaal van de draaitijd zien, uitgesplitst naar roosterproject. Zo kunt u dus zien hoeveel uur elke school verbruikt heeft.

Kan ik op elk gewenst moment mijn limiet wijzigen? U kunt op elk gewenst moment via onze website een wijziging van uw limiet doorgeven. U ontvangt bij aanvragen direct een bevestigingsmail. De verwerking van uw nieuwe Zermelo Atlas limiet duurt maximaal twee werkdagen.

Kan ik ongemerkt over mijn limiet gaan? Nee, de limiet staat vast. Heeft u uw limiet bereikt, dan kunt u geen nieuwe opdrachten meer starten. Wilt u dit wel, dan zult u uw limiet via onze website moeten verhogen.

Voor welke periode geldt de limiet? U stelt een limiet in voor een jaar. Het is afhankelijk van uw facturatieperiode wat de einddatum van een limiet is. U vindt uw facturatieperiode in het portal bij Beheer > Admin-paneel in het tabje Atlas overzicht. De ingestelde limiet wordt automatisch overgenomen voor het volgende jaar, maar u kunt deze op elk moment verhogen of verlagen.

Wanneer ontvang ik de factuur voor Atlas? U ontvangt de factuur voor Atlas na de einddatum van uw facturatieperiode. Dit is in de maand nadat u de update-factuur van de jaarlijkse kosten van Zermelo ontvangt. 

Als ik nu Atlas ga gebruiken, op welk moment krijg ik dan de eerste factuur? Atlas wordt jaarlijks afgerekend na de einddatum van uw facturatieperiode. U vindt uw facturatieperiode in het portal bij Beheer > Admin-paneel in het tabje Atlas overzicht. Om er voor te zorgen dat u niet nadelig uit bent als u uw jaarlijkse factuur al over een paar maanden krijgt rekenen we in 2019 met een marge van 40 uur voor het eerste blok. Als u dus in het eerste jaar minder dan 40 uur gebruikt hoeft u niets te betalen.

Waar worden de gegevens opgeslagen en hoe zit het met de privacy? Atlas roostert in dezelfde datacenters waar het Zermelo Portal wordt gehost. Op dit moment is dat eu-west-1 van AWS in Ierland. Alle gegevens vallen onder de verwerkersovereenkomst.

  • No labels